diumenge, 28 d’octubre del 2012

Sobre les AGULLETES...

Hola!

Fa ja uns dies que des de distints àmbits m'arriben comentaris al voltant del mateix tema amb frases com: "Cada volta que baixava les escales m'enrecordava de tu...", "TInc mal en zones de les cames on mai no havia tingut...", "No puc ni riure'm ni tossir, tinc un mal de panxa..."

Tots i totes els que comentàveu estos mals patíeu (o patiu) AGULLETES. Al voltant d'elles hi ha tot un seguit de llegendes urbanes respecte tant a la forma de previndre-les com d'acabar amb elles.

Què són les agulletes?
Les miàlgies diferides també conegudes com dolor muscular d'aparició tardana (DMAT) i més comunment com agulletes, presenten una simptomatologia viscuda per molts de vosaltres, a saber: dolor muscular agut i localitzat, que ocasiona pèrdua de moviment i flexibilitat muscular durant un període d'entre un i cinc dies. Apareixen com a conseqüència d'un treball físic intens després d'un temps d'inactivitat física.

Per què apareixen?
Hi ha vàries teories al respecte sobre l'origen, però la més acceptada en la comunitat científica és que la micro ruptura de fibres musculars a causa de l'activitat físca intensa produeix inflamació i dolor muscular.

Com puc millorar el mal que em provoquen?
Tot i que hi ha diferents formes d'aliviar el dolor, la més fàcil i efectiva és tornar a l'activitat física, encara que no siga de manera intensa, combinant-la amb estiraments i un poc de massatge, o siga que oblideu-vos de l'amiga amb sucre i semblants...

Però penseu... Si teniu agulletes significa que heu treballat com cal, que li heu demanat un esforç al vostre cos i, a partir d'eixe moment, quan feu un esforç de la mateixa intensitat ja no en patireu (encara que si és de major intensitat, segurament sí... :D) Les agulletes són l'encarnació d'eixa frase que a mi m'agrada tant... NO PAIN NO GAIN!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada