divendres, 20 de setembre de 2013

JUGUEM AMB ELS DIFTONGS I ELS HIATS!

Hola, xiquets i xiquetes de 5é (i tots aquells que passeu pel meu bloc...)

Com vos vaig comentar a classe, ací tenu un llistat d'exercicis ben divertits perquè practiqueu amb els diftongs i els hiats que apareixen en la primera unitat de l'àrea de Valencià. Tan sols heu de fer clic sobre els enllaços que teniu més avall i a seguir JUGANT I APRENENT!

LA GRANOTA DELS DIFTONGS I ELS HIATS

ACTIVITAT SOBRE DIFOTNGS I HIATS. UNITAT 1. MICALET 5

ARROSSEGA LA PARAULA ON CORRESPONGA!

Entra en la carpeta del mig que posa LLENGUA CATALANA i una volta dins, fes clic sobre la unitat 6 per obrir l'exercici sobre diftongs i hiats.

Bon cap de setmana!

divendres, 13 de setembre de 2013

THE DEADLIFT (El Pes Mort)

Senyores, senyors... Amb tots vostés l'inigualable, l'insuperable, el millor aliat de l'esportista siga quina siga l'especialitat que practique... És un plaer per a mi presentar-los EL PES MORT!!! (ací entra l'ovació...)

Hui hem conegut i treballat a classe un dels moviments més importants provinents de l'halterofília: el DEADLIFT (o pes mort). I vos preguntareu "Per què tant de rebombori per un moviment tan senzill a primera vista?" -compte! sols a primera vista- "Què fa que siga tan especial?"

Tot seguit enumeraré alguns del beneficis que pot comportar la pràctica d'este moviment, tant en la nostra vida quotidiana com en l'esport que puguem practicar.

1. El pes mort és, com acabem de dir, un exercici molt simple però que reporta una gran millora en l'augment de la força de tot el nostre cos.

2. Siga quin siga l'objectiu que ens hàgem marcat en el nostre entrenament: pèrdua de pes, definició muscular, accelerar el meu metabolisme, reduir el percentatge de greix corporal, rehabilitar una esquena lesionada o fins i tot mantindre la funcionalitat de moviments a una edat avançada; el pes mort ens serà de gran ajuda per tal d'arribar a aconseguir-ho.

3. El pes mort, tot i representar simplement el fet agafar i alçar un pes del terra, és un dels moviments FUNCIONALS més importants, anant de la mà d'altres tan importants com llançar, córrer o saltar.

4. Cap exercici, siga del tipus que siga, podrà previndre i protegir-nos de leslesions d'esquena com ho farà el pes mort.

I ara, vaig a mostrar-vos un diàleg que apareixia al Crossfit Journal sobre un metge i un entrenador a propòsit del pes mort.

- Metge (M): Un gran nombre dels meus pacients no haurien de practicar el pes mort.
- Entrenador (E): A quins d'ells es referix?
- M: La majoria d'ells ancians, amb visites continuades al metge, amb constitucions dèbils, amb problems d'osteoporosi...
- E: Doctor, si una d'estes pacients li demanara anar a la tenda a comprare menjar per al seu gat, li ho permetria?
-M: Per supost, si el camí fins a la tenda no és massa llarg fins i tot li ho recomanaria.
- E: Molt bé, supose que en tornar a casa la senyora se n'adona davant la seua porta que les claus les té a la butxaca. Se li permetria des del punta de vista mèdic deixar la bossa de menjar en el terra, traure les claus de la butxaca, obrir la porta, tornar a arreplegar la bossa i entrar?
- M: Clar que sí, és una activitat fonamental.
- E: Doncs tal i com jo ho veig, l'única diferència entre nosaltres és que jo vull mostrar-li com fer eixa "acitivitat fonamental" de manera segura i eficaç i vosté no.
- M: Ja veig on vol arribar. Bon punt de vista. 

I ací teniu un altre vídeo de Maggie Dabe expllicant la forma de realitzar correctament el pes mort.






dimarts, 10 de setembre de 2013

BENVINGUTS I BENVINGUDES DE NOU! (el SQUAT ens estava esperant...)

Hola a tots i a totes!

Com ha anat la tornada al col·le de l'entrenament funcional? Bé, no?Com heu vist, hem començat a poquet a poquet amb el WOD de hui, repassant elements bàsics de l'entrenament funcional com és el cas del SQUAT, al que hem dedicat hui la part de tècnica de la sessió. El SQUAT apareix en molts dels exercicis que fem i és un exercici que hem d'intentar perfeccionar al màxim perquè tots aquells moviments on apareix es vegen beneficiats. Ací vos deixe un vídeo on Maggie Dabe, de Crossfit Fairfax, fa una explicació excel·lent sobre ell.